Kisses

Att vara hemma med en sjuk dotter är ju inte så kul. Då hon bara ville kolla på tv så fick jag ett ryck och rullade ca 100 köttbullar, två plåtar lasagne samt mintkyssar. Ja man är inte lite galen. 



Svärisarna fick en plåt med lasagne och köttbullarna frös jag ned fram tills julafton. Mintkyssarna kommer jag att bjuda på här hemma. 



Det var ett väldigt enkelt recept som jag följde, kan tänka mig att göra om mintkyssarna i andra konstellationer. 

1 äggvita
5 droppar pepparmyntolja( finns på Apoteket)
3,5 dl florsocker
100 g choklad

Vispa äggvitan till ett fast skum. Tillsätt dropparna och rör om. Sikta ned florsockeret tills du får en fast massa som du spritsar ned på bakplåtspapper. Låt dessa få torka i några timmar, helst över natten. Smält mörk choklad och klicka/spritsa över en klick på varje bit. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback