Operation av halsmandlarna,check!

Ja då var man hemma igen och känner sig lagom öm. 
 

 
Jag var på Sophiahemmet vid 7:30 och fick träffa läkaren efter en stund där han berättade lite kort om operationen. Jag fick sedan byta om och komma in till operationsrummet där jag fick en nål i handen av två snälla sköterskor. Efter att de förklarat att jag snart kommer att bli lite trött så minns jag inget mer. Jag vaknar av att ena sköterskan berättar för mig att allt gått bra. Är fortfarande jättetrött så jag frågar henne om jag får fortsätta sova :)
 
Varje gång jag öppnade upp ögonen så blev jag för trött så jag fick vila ut en stund till. Fick lite vatten och efter en stund en glass. Som just då smakade riktigt bra. 
 


En av mina vänner som pluggar på Sophiahemmet kom förbi med lite blommor och hjälpte mig ned till taxin när jag kände mig tillräckligt pigg. Jag var tvungen att stanna på vägen för att hämta ut lite medicin och kände redan då att jag började må riktigt illa. Tillbaka i taxibilen förvarnade jag föraren om att jag mådde illa. Som tur var hade jag fått en påse med mig just in case. Och det var tur för efter någon minut kräktes jag. 
 
Föraren tog det hela jättebra och var så trevlig. När jag kom innanför dörren här hemma slängde jag mig på soffan och ligger där fortfarande. Hittills känns allt bra men det är nog tack vare medicinen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback